Första veckan

 
Nu har jag varit i Taiwan, Taipei i 1 vecka. Den här veckan har redan hunnit bjuda på så mycket och jag trivs bättre än jag vågade hoppats på. Nu sitter jag på balkongen i 23 graders värme i bikini och äter färsk frukt från fruktmarknaden. Fruktmarknaden är nedanför vårt hus och föreberedelserna startar redan vid 05.00 på morgonen för att sedan fyllas av folk fram till 12.00 tiden. Fruktmarknaden är otroligt charmig och det finns mängder av exotiska frukter att handal med sig hem. 
 
 
Jag har inte hunnit utforska så väldigt mycket av området där vi bor, svensk som jag är lapar jag mest sol hela dagarna. Däremot har jag bestämt mig för att jag snart ska börja utforska området lite mer på egen hand medan David är i skolan.  
 
 
 
Här bor vi, lägenheten är ganska liten men vi hade inte kunnat ha det bättre. Den ligger i ett trevligt område, på en ganska lugnt trafikerad gata men med närhet till allt man kan tänkas behöva. Mataffärer till höger och vänster, restauranger, shopping, och fina parker, och kanske bäst av allt ett fint promenadstråk vid floden. 
 
Lägenheten ligger på våning 4 av 9 våningar i huset. Vilket jag var riktigt tacksam för när vi för några dagar sedan vaknade av en jordbävning. Hade inte kunnat föreställa mig att det skulle skaka så mycket som det gjorde. Det var ingen trevlig upplevelse men nu vet jag hur det känns. Allt gick bra med oss och det var ingen fara på något sätt mer bara obehagligt.
 
Huset har en helt fantastiskt takterass med en utsikt över hela Taipei (nästan iaf). Där kan jag hänga länge på dagarna, ska bara försöka hitta några sköna stolar att inreda den med så det blir ännu skönare häng där uppe. 
 
 
 
 
Det är så fantatiskt att äntligen få vara här. Det finns så mycket på andra sidan jorden att upptäcka och ta del av. Sverige är fantastiskt på många sätt, men att se hela världen som sin plattform och vara öppen för att möta andra människor och kulturer är något alla som har möjligheten borde göra. 
 
Ha en fin dag så hörs vi snart igen.
Kram. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0