Mängder av upplevelser men ingen påsk

Här firar vi inte påsk. Det närmaste påsken vi har kommit var när vi i veckan besökte IKEA och sprang på påskmust som jag givetvis inte kunde hålla fingrarna ifrån. Sen har jag ju fått ta del av mängder av påskmat på IG, oj vad gott det ser ut. Laxen, sillen, ägghalvorna, och ja gottegrisen i mig vaknade till liv av alla påskbilder. 
 
 
Här borta fortsätter det var helt underbart. Dock har vi haft en aningen turbulent vecka med lite onödigt mycket action. Min kära lyckades nämligen både bryta fingret och få en allerisk chock samma dygn så nu har jag fått bekanta mig med Taiwanesisk sjukvård. Någonting jag gärna hade undvikit. En akutmottagningen som man bara ser på amerikanskfilm var vår verklighet för ett dygn, och nu är vi lite extra tacksamma för den svenska sjukhusmiljön. Men han är på bättringsvägen och förhoppningsvis blir inte hans finger allt för krokigt, annars har jag lovat att älska honom ändå. 
 
 
 
 
Vår senaste utflykt var till Keelung som låg ungefär en 30 minuters bussresa från Taipei. Där möttes vi av fantastisk natur och stod länge och bara blickade ut över havet. Vi är så glada för allt vi får uppleva och att vi fått möjligheten att kunnat resa så mycket tillsammans som vi gjort. Såklart handlar allt om prioriteringar, vi har ingen bostadsrätt, inte heller en uppsjö av sparade pengar men vi har mängder av fina minnen och upplevelser i vår ryggsäck från jordens alla hörn. Någonting vi är så tacksamma för och aldrig hade velat ändra på. 
 
 
 
 
 
Nu är det mindre än en månad kvar för mig här borta. Det känns helt okej, även om jag drar mig lite för att åka hem och tvingas säga hejdå igen. Det är ju bara för jobbigt och det känns som om vi har gjort det tillräckligt nu. Fast när jag tänker på att vi totalt klarat av 14 månader med varandra på andra sidan jorden, känns inte 3 månader som en jätteutmaning. 
 
Nu ska jag njuta av min sista tid här lite extra, och jag hoppas att ni har en riktigt mysig påsk där hemma. 
Kram. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0