Fredag

Dagen som jag har längtat efter så länge, har varit exakt så underbar som jag ville ha den. Det var länge sedan jag kände mig såhär ledig, och ändå är jag inte helt ledig (ska snart träfffa en kund) men det gör absolut ingenting. Min svärfar sa till mig att så länge man får komma upp ovanför vattenytan bara en liten stund så orkar man vara där uppe och presterera länge. Idag har jag varit ovanför vattenytan och haft det helt fantastiskt
 
Låg kvar i sängen länge efter att jag hade vaknat, bara för att jag kunde. Tog med mig täcket ut i soffan och åt frukost så länge att jag fick hämta kaffe i omgångar för att det kallnade. Laddade flera maskiner med tvätt så ångestbärget är numera ett djupt hål, puh! Plockade undan lite hemma medan jag spelade favoritlåtarna på hög volym. Bakade till eftermiddagens gäster, och när tjejer fikar ska det självklart vara chocklad. 
.
 
Mathem kom och levererade maten och snopet nog öppnade jag i morgonrocken, och mannen från mathem kontrade med att - Jaha det är det här du gör med all tid du får över? Mathem gör vardagen lite lättare, för det är inte kul att behöva ägna tid i fredagskaoset på Ica för att få hem mat till helgen. Utan istället handlade jag under tiden jag badade skulle man kunna säga idag.
 
 
Våren ser ut att lysa med sin frånvaro och vinterjackan får hänga med ett tag till. Vita skorna har dock åkt på för jag vill ha vår. Hoppas att värmen snart hittar till Stockholm.
 
Nu ska jag fortsätta den här fantastiska dagen med en kundmöte och förhoppningsvis försäljning. Sen väntas godmiddag viltskavsgryta står på schemat, film och så är planen att jag ska få somna in i soffan.
 
Trevlig helg till er!
Kram. ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0