Skrivbordshörna

Hej!
Nu sitter jag här vid vårat skrivbord. Jag har äntligen fått ett arbetsrum, som öppnar upp för massor med vidare inspiration, kreativitet, pluggande, och kanske även lite arbetande så småningom. Det är häfftigt vad man kan gå igång på det här med inredning, sådan enorm lycka att få ställa fram saker. Flytta dessa saker ett femtiotal gånger innan det känns så där fridfullt inom sig.  För vissa av er låter det säkerligen hel galet, men är säker på att en heldel av er känner igen er också.
 
 
Eftersom att det här har varit ett projekt som legat lite på vänt så har jag hunnit samla på mig mängder av inspiration, handlat massvis med prylar och det är så förbaskat roligt när det blir sådär fint som jag hade tänkt det. 
Vi stortrivs redan i det nya rummet.
 


Dessa lådor hittade jag i en butik på ströget i Köpenhamn. Av ett för mig tidigare främmande märke, HAY, men som visade sig ha mycket fina saker, bland annat fantastiska pinnstolar, med inspiration hämtad från dansk 50/60-tals design. 
 
 
Arbetsrummets pärla, min morfars gamla fotolampa. Den släpper jag aldrig. Så antik, så vacker med förbaskat mycket känsla.
 
kram. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka härliga bilder, känner så i väl mig! Väntat på vardagsrum, hoppas det kommer snart. Du är en verkligen en inspirationskälla.

2012-09-01 @ 23:02:22
Postat av: Jenny

Vilken pärla till fotolampa, den ska du ta hand om med omsorg! Vilket hem du ser ut att ha, du är verkligen duktig! När man klickar in här en söndag morgon blir man så inspirarerad och det kryper i jag vill också fingrarna. Kram

2012-09-02 @ 10:16:29
URL: http://jesdesign.blogger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0