Min måndag

Idag väntas det inga föreläsningar utan jag ska i stället försöka hålla dicplinen uppe hemma, ett antal artiklar ska läsas igenom, pust för allt detta läsande. Fast idag läser jag faktiskt med en liten känsla av seperationsångest, för lite tråkigt är det allt att detta är mina sista termin som studerande...
 
Trots detta, så är inte diciplinen helt där den ska vara, vips, så låg artikeln en bit bort, och en tidning från HAY hade studsat upp på bordet, och studenportalen på datorn hade bytts ut mot sköna hems hemsida.
 
 
Men kanske är det de här, som gör det  så härigt med att studera. Känslan av att planera dagarna exakt så som man vill.. Jag minns när jag började studera, tårarna rann ofta över hur övermäktigt allt kändes, över all press som jag satt på mig själv, utan någon som helst anledning och över känslan av att aldrig vara ledig. Nu när jag hittat min studieteknik, känns det inte längre lika övermäktigt, även om jag fortfarande lever i perioderna "före tenta" och "efter tenta", så är känslan av att jag klarar det jag vill klara otroligt mycket starkare än för 2,5 år sedan, när jag satt ingrottad i arbetsrätten och knappt förstod åt vilket håll man läste en lagbok.  
 
Trevlig måndag till er.
Kram. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Exakt det du beskriver, där är jag just nu....nytt jobb och en massa nya regler, undantag och sunt förnuft som ska in i mitt hjärnkontor :/ lägg till att jag är född på 70 talet och att en dator är inget man är uppväxt med och nästan aldrig haft som verktyg på jobbet. Vill fortfarande påstå att jag är mera praktisk, men skam den som ger sig. Jag ska klara detta.
Puss från Faster

2012-09-10 @ 18:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0