Kalt och industriellt

Nu på kvällen tog jag en titt in på Sköna hems hemsida och hittade ett så vackert och inspirerande badrum. Jag har helt förälskat mig i det kala och industriella känslan. Stilar och smaker kan ju lätt ändras i takt med mode och vad som bjuds ut osv men jag tror också att känslan av hur vi mår och är som person avspeglar sig på hur vi inreder.

Jag har alltid gillat det enkla, hellre för få saker än för mycket, ljusa färger och allt grupperat och på sin plats. Kanske har de att göra med att jag som person gillar att ha kontroll över saker och ting och desto färre saker desto mindre att ha kontroll över. Jag har som oftast också väldigt mycket tankar och fullt upp och möts i vardagslivet av mycket människor och många nya intryck. Därför tror jag att när jag kommer hem är rätt full på intryck att jag behöver det kala och avskalade för att lyckas varva ner och finna ro. Men jag kommer inte ifrån att det just nu är väldigt inne med betong och avskalat även om jag gärna tror att min inspiration grundar sig i något djupare.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0