Trollhassel en riktig hösthöjare

Det smattrar på fönstret av regnet och i bland kommer det ett litet hårdare smatter och det visar sig vara ännu ett höstlöv som faller ner från trädet. Jag tänder så mycket ljus jag kan här hemma och kurar ner mig rejält i soffan och njuter av att jag idag har haft en "hemmaplugg" dag. Vilket innebar att inget tvingade mig ut i detta ruskväder. Trots att inget tvingade mig passade jag på att få träna ett pass och trotsade blåsten när jag cyklade till gymmet, och det gick långsamt framåt. 
 
Förra veckan gjorde jag en beställning på trollhassel från blomsterbutiken här i vårat lilla centrum, och det ringde idag och meddelade att de fått hem det jag sökte. Så nu har vi som så många andra vackra inredningshem trollhassel i hemmet. Tanken när jag gjorde beställningen var att jag ville ha det på vardagsrumsbordet, men insåg att det skulle bli allt för högt. I stället fick det en plats i hallen och jag  blev riktigt nöjd, det kändes som att gränsen mellan ute och inne suddas ut lite och den skapade en lite mer välkomnande känsla i hallen. 
 
 
Vi får hoppas att kvällens gäster känner sig lite extra välkomna ikväll när det kommer över på middag. Jag har nämligen lite pojkvänsfritt för några dagar och du passade jag på att bjuda hem en tjejkompis för lite tjejsnack, middag, och bebisgos. Hon har fått ytterligare en riktigt liten prins, och oj vad jag ska gosa, klämma och pussa. Det brukar bli så när i träffas. 
 
Hoppas ni haft en riktigt trevlig helg, och ännu en gång får jag tacka er för att ni fortsätter att titta in här regelbunden trots att det blir allt längre mellan gångerna jag delar med mig av någonting. Instragram är helt plöstsligt så mycket lättare, och jag är mer aktiv där, för er som gillar att följa mig i min vardag. 
 
Vi hörs snart igen.
Kram. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina Sara, vad fint du gör. Det vore underligt om man inte kände sig välkommen i ert vackra hem. Att blogga ska inte vara någonting man tvingar fram, men det är kul varje gång man kikar in och ser att någonting nytt är skrivet.

2012-10-29 @ 16:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0