Den vita väggen

Oj vad ni har fått höra på mina planer för den vita väggen, betongtapet, plywood skivor men nu kommer resultatet. Jag kände att det sved lite för mycket i studentekonomin för att köpa hem en fototapet, och det där med plywood gled ur tanken och jag kom inte på det igen fören nu när jag skulle skriva till er. För er som har följt mig ett tag har säkerligen sätt mina hyllor som jag har gjort  i sovrummet, och dessa är jag förbaskat nöjd med. Så när jag satt i soffan tänkte jag att jag inte behöver göra det krångligare än att tillverka en hylla till i samma stil, och så blev det.
 
 
Eftersom att det andra hyllorna i sovrummet har en mer rustik känsla, så ville jag även skapa någotning annorlunda på den här hyllan, för att behålla att det är min desgin och något jag personligen har skapat. 
 
 
Med fantasti kan man göra mycket, med ett papper och en sax skapade jag ett kors som jag sedan bestämde mig för att måla på hyllan. Jag målade korset med jonusfärg lammull, och jag ville bara gå fullkomligt lös på den efter första penseldraget. Vilket vacker färg!  Vi får se vad jag målar nästa gång...
 
 
Här kommer resultatet. Jag är nöjd och nu slipper jag äntligen att se den opersonliga väggen i vardagsrummet. 
 
Idag blir det en dag hemma, något jag faktiskt sätt fram emot. Inga måsten, utan bara mysa omkring här hemma i myskläder hela dagen , vilket känns lyxigt efter dessa stressade veckor. I kväll tänkte vi promenera till kyrkogården och tända ljus för det nära och kära om idag inte längre finns med oss. En dag som denna gör att man tänker lite extra på er.
 
Trevlig helg önskar jag er.
Kram. 
 

 


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Vilken mysig blogg du har, och det är första men inte sista gången jag tittar in hos dig. Kul!

2012-11-03 @ 15:03:21
URL: http://caaaijsa.weblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0