Brödbak

Godmorgon till er!
 
Hoppas att ni haft en fantastiskt helg. Min helg gick oerhört fort och jag hade lite svårt att helt acceptera att i morse att det återigen är måndag, och att en ny vecka med uppsatsskrivande går av stapeln. Jag avslsutade helgen på ett otroligt mysigt sätt, jag och sambon bakade nämligen bröd tillsammans. Det är inte mycket som slår hembakat bröd, och det är inte mycket som slår att dessutom få baka med någon man tycker väldigt mycket om.  Det luktade fantastiskt i hela lägenheten igår kväll av brödkryddor och nygräddat. Leilas fantastiska bröd blev också helt fantastiskt hemma hos oss, och det är inte sista gången vi kommer knåda ihop den degen. 
 
 
Under tiden vi bakade slog det mig att jag fortfarande inte har någon brödform, kanske något att önska sig i julklapp? Men vi använde oss av g-mormors gamla sockerkaksformar och det blev i stället runda bröd i stället, men för er som inte heller har någon brödform så fungerar det också.
 
 
Nu är det mesta inpackat i frysen och vi kan enkelt ta oss en skiva nyttigt bröd, där vi har stenkoll på innehållet. 
 
Kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0