[ Photo a dag,breakfast ]

Det här temat skulle kunna slås ihop med nästa teman,something you adore. Jag är en riktig frukosttjej. När klockan ringer på morgonen är det första jag gör att gå upp och slå igång kaffebryggaren. Det är det enda stadigvarande i min frukostmeny. Annars är det viktigaste för mig att jag tar mig tid att sitta i lugn och ro, oftast framför nyhetsmorgon och äta min frukost.



Jag älskar också helgerna när jag tar mig tiden att duka fram allt på bordet, tända ljus och kanske gå iväg till bageriet på gatan och köpa något rykande färskt bröd till frukosten. Detta händer inte allt för ofta nu när jag oftast äter frukost själv. I dag blev det laktosfri yogurt med hallon och bovete, ägg, kaffe och brämhults päronad. Juicer är någonting jag försöker att undvika och någonting vi vanligen köper på helgen. Problemet nu är att om jag köper en juice på helgen så räcker den hela veckan så kanske bör jag införa någon varannan vecka rutin på jucie fronten.


Jag ska passa på att tacka min älskade farmor för att hon är så flitig och ställer upp i tävlingar i olika tidningar i mitt namn dessutom. Detta har resulterat i att jag kammat hem två vinster bara den här veckan, en vinstlott och en riktigt fin kokbok. ♥ Du är verkligen en bra farmor du!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0