Inspiration som skapar drömmar

Nu på morgonen var det dags att gå in i bloggvärlden igen. Det var ett tag sedan jag tog mig tiden att besöka alla mina favoritbloggar. Läsa vad dom haft för sig den senaste tiden, och låta mig inspireras av alla fantastiska fotografier.


Bild

Så vackra textiler. Nu är inte detta en bild från mitt(vårat) sovrum, men vi har också ett blommigt lapptäcke fast i den rosa färgskalan. Det ger sig mycket värme och mysfaktor i sovrummet att det nästan inte behövs någonting mer än vita väggar och enstaka ljusstakar. Detta lapptäcke föll mig helt i smaken, och kanske är det ett liknade det här som jag ska släpa med mig hem från Kina denna gång.

bild
Så vitt och så vackert, helt i min stil.  När jag sitter här och kollar på alla fantastiska bilder, så kan jag inte låta bli att drömma mig bort i tanken om när jag och David får köpa oss ett hus. Ett hus som jag ska inreda precis som vi vill ha det tillsammans. Även om jag har en aning om att David inte har en sådan tydlig bild om hur detta ska göras. Jag är säker på att när den tiden börja närma sig ska det planeras, ritas, handlas, målas och oj vad kul detta ska bli. Kanske få inreda ett barnrum, i tron om att vår framtida knodd ska få ett rum att trivas i. (nej jag är inte gravid). Även om drömmen om ett hus finns, drömmen om att vi två ska bli tre. Så trivs jag förbaskat bra i lägenheten här på höjden.

Nu är det högtid för mig att ta tag i den här dagen. Jag har oerhört mycket att plugga och jag måste verkligen...
Hoppas ni får en trevlig tisdag.

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0