Ta stegen in i nästa kapitel

Det är jobbigt när det inte blir riktigt som man hade tänkt sig, för vissa människor. För mig är det extremt jobbigt. Det har blivit många långa natter, den senaste tiden. Jag har legat och funderat, och försökt se det som jag vill se, och föreställt mig att vi ska vara där jag mest av allt just nu vill vara. Det kommer inte vara så, men samtidigt vet jag att det kommer bli bättre, mycket bättre. Vi kommer avsluta det är kapitlet, kapitlet som inneburit att vi bott i våran första egna lägenhet. Tjejen som vi hyrt lägenhet av önskar att flytta in i lägenheten i sommar. I den lägenheten som jag fullkomligt förälskat mig. men är det egentligen lägenheten, det är kanske snarare känslan av att vara vuxen, självständig och sambo som jag försälskat mig i. Det kommer ju att följa med, till en ännu mer fantastiskt lägenhet. Den är större, det kommer finnas plats för att vi två ska bli tre. Det kommer finnas plats för mängder av mina framtida inredningsplaner. Flytten är trots allt välkommen, även om jag bara måste sortera upp den kaos som befinner sig inom mig för stunden.

Det är skrämmande hur mycket tankor och känslor det ryms inom mig. Jag måste försöka förklara hur allt känns, men det känns som hopplöst för någon annan att förstå hur jag fungerar. Jag behöver prata, men jag vill inte prata. Kanske kommer ni får bli mitt stöd i detta, jag har saknat bloggen och er, fantastiska läsare.

Jag försöker strida mot känslan, känslan av rädsla som spelar ett spel nu. Att slitas från sin trygga borg är inte lätt, men att slitas till något bättre kommer man säkerligen i efterhand vara glad för. Jag försöker tänka bort det,
det är dags att bara gå vidare. Men jag vill ha allt som jag hade det förut, eller vill ja det?, eller handlar allt bara om rädsla för det främmande?

Fast vad spelar allt detta för roll, när man har varandra. Jag har så mycket människor runt omkring mig, men jag har inte min fantastiska älsklings fysiska närvaro. Aldrig trodde jag att jag skulle sakna en kram så mycket som jag saknar den närvaron för tilfället. Idag är dessutom hans födelsedag. För 24 år sedan, föddes den vackraste människan på jorden. Två fantastiska människor blev stolta föräldrar till en prins, en prins som jag fått möjligheten att dela mitt liv med. Jag är obeskrevligt tacksam.




Inredningsplaner har som sagt börjat komma, att vi ska ha en heltäckningsmatta liknande denna i sovrummet är bestämt.

Trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det kommer att bli jättebra Sara! Förstår precis den röra du känner,har gjort en och annan flytt och många känslor blir inblandade.Och just som dig hittade jag också en väldigt fin prins att dela allt detta med. Påsätt och vis är det han som stått för all röra alla flytter och ljuvliga stunder. Så häng i tjejen:"allt örnar sig annars kvettare" som Tommy säger. I

2012-04-02 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0