Gripande morgon

Sitter på pendeln som många andra Stockholmare gör en torsdags morgon. När jag får syn på en till synes väldigt svettig man, men två väskor av äldre modell. Uppenbarligen väldigt tunga då det är med stor lättnad han ställer ner dom på tågets golv. Ber sitt kvinnliga sällskap att sätta sig ner och plockar sedan fram en lapp. Texten på lappen är adressen till Migrationsverket i Solna. Och frågar sig sedan runt på tafflig engelska om någon vet vart detta ligger, men nej ingen vet.

Jag vet inte om min känsla är rätt, men känslan var att dessa två människor har en oerhört viktig dag framför sig. Att alla deras viktiga saker låg i dessa väskor, kanske var det allt dom hade med sig till Sverige. Jag önskar dessa människor lycka till, och för mig var det en stor tankeställare. Klaga inte för små saker, finns dom som har det mycket svårare och osäkrare än jag.

Trevlig torsdag, inte en bild att vila ögonen på, men detta är vad jag och dessa två personer mfl. möttes av i dag på pendeln till till Upplands Väsby.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0