Vilken lyckad inredningsdag!

 
Ja ni ser rätt, jag har unnat mig!  När jag steg upp i morse var jag tvungen att ta en liten omväg till badrummet förbi vardagsrummet för att se om mina älskade himla örngott låg kvar på stolen där jag lämnade dom i går kväll, och ja det gjorde dom. 
 
Jag gjorde ett fynd med dunder och brak, och jag kände mig så där barnsligt lycklig när jag gick hemåt mot tunnelbanan. Nu är det nästan bara en vecka kvar tills flytten går av stapeln. Det ska bli så kul att göra i ordning sovrummet tills David kommer hem. Jag tror och hoppas att det här sovrummet kommer bli helt fantastiskt, harmoniskt så som jag vill ha det.
 
Himla ljuset har fått sällskap av en Uggla. Jag fastnade sedan en tid tillbaka för det här med att en uggla i sovrummet. Det känns väldigt passande att ha just en Uggla där, för mig känns det som ett harmonisk varelse. Ugglan är mest aktiv i gryning och skymning, kanske kan den vaka över oss när vi ska sova...
 
 
Inte nog med att den eventuellt ska vaka över mig, så tror jag att jag hittade den där prylen som jag efterfrågat en tag. Den moderna och designade saken som skulle bryta av det romantiska. Jag är fullt medveten om att den inte är jätte vågad, men den känns som en bit på väg. 
 
 
 
 
Midsommarafton har det också hunnit bli i dag. Förra midsommarafton firade jag tillsammans med David i Kina på en restaurang med Peking anka. Den här midsommarafton ska jag fira tillsammans med hotellets gäster. Det känns helt okej, även om jag självklart hade smaskat på sill och potatis, jordgubbstårta och grillat, ja ni vet allt som hör midsommarafton till.  Det återstår och se om det bli en midsommar på sommarön nästa sommar eller om vi är och förverkligar våra planer på andra sidan jorden. Dessa planer håller jag lite på men en dag så...
 
Trevlig midsommar kära läsare, hoppas att ni får en fantastisk dag och kanske är ni uppe så sent och firar att ni får se en äkta uggla i gryningen. 
 
Kram. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0