Några dagar med jobb

Nu tänker jag banne mig bara ge järnet på den där grejen med att tjäna pengar. Jag ska jobba 11 dagar på raken nu. Jag ska jobba medan alla andra njuter av färskpotatisen och sillen, och dansar smågrodorna runt midsommarstången och fler dagar där till. När lönen sen betalas ut i juli så ska jag unna mig dom där sakerna som jag så länge suktat efter och tänkt nej det är lite dyra, jag borde kanske inte lägga pengar på det just nu sakerna.
Himla örngott ska inhandlas och jag ska göra det med stolthet över hur duktig jag har varit och jobbat. ( Jag tror att det är en viss "sambo" nu som inte riktigt förstår sig på grejen med så dyra örngott, men du säger ju att jag är värd allt? )


Industrilampan från Granit är också en av favoriterna som jag måste pilla på v a r j e gång jag besöker återförsäljaren. Som jag troligen tänker unna mig. Sen är det alltid så när man ska flytta iaf hos mig att det behövs nya saker, möbler som inte längre passar in och behövs bytas ut och nya ytor som måste fyllas.

Herregud vad det har regnat i Stockholm idag, det har varit helt fruktansvärt. Ett riktigt väder för att bara ligga inne inkurad i en filt. Det hade jag inte möjlighet till då jag hade övernattningsbesök av Anna och vi skulle iväg på lägenhetsvisning i morse och fick känna på regnet på vägen dit. Sen skulle jag också iväg och jobba och fick bege mig ut ytterligare engång och känna på hur det är att gå i våta converse, det var sådär faktiskt. Vi hade en mycket trevlig kväll igår och jag är alltid lika lycklig över att få frukostsällskap. 

Kram.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vi hade jättetrevligt igår och tack för en underbar frukost! :)

2012-06-17 @ 20:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0