Färgskalor

Så fort jag visste vart vi skulle bo började inredningsplanerna att växa. Sovrummet är det rum som jag längtar absolut mest efter att få göra fint. De sovrum vi har haft nu har varit väldigt litet, och då menar jag väldigt lite. En säng på 140 cm är ungefär det som har fått plats i rummet. Nu ska favorit skåpet som jag fick av svärmor i inflyttningspresent in i sovrummet. Jag känner också att det är dags att kasta ut överkastet som jag släpade hem från Kina förra sommaren. Den rosa färg som har smyckat sovrummet ska nu istället bytas ut mot en grön,blå nyans. Jag tror och hoppas att detta kommer bli fint och att jag ska få till den där sovrums känslan som jag så länge har drömt om.

När det gäller sovrum och bäddtextiler har jag fullkomligt förälskade mig i märket Himla.  Dock håller de inte helt för en students budget och därför får man slå till nu när det är REA i stan. Det gjorde jag också och duktigt nog shoppade jag bara enbart hem ett doftljus från Himla. Det är den här färgen som jag ska försöka fånga upp på några ställen i sovrummet. Färgen är dock inte helt rättvisande utan det är lite mer grön/blå i verkligheten.


Nu är det ungefär två veckor kvar att bo i den här lägenheten. Jag har inte börjat packa än och tänker inte göra fören den sista veckan. Mamma och "Pappa", Svärmor och Svärfar ska hjälpa till med flytten och så mycket möbler och prylar har vi inte hunnit samla på oss. Det känns skönt att lämna den här lägenheten nu, jag känner mig klar och det ska bli skönt att bo nyrenoverat och slippa alla skavanker som faktiskt finns i den här lägenheten. Men jag har bott väldigt bra här men nu är det dags att ta klivet ur det här kapitlet in i någonting nytt som säkerligen kommer passa oss ännu bättre.



Kommentarer
Postat av: Julia

Håller helt med dig, himla har fantastiska prylar och det går att ägna timmar åt deras hemsida. Tack för en mysig blogg.

2012-06-14 @ 15:38:35
Postat av: Anonym

Hej på dig!

Du har himla på Barkaby outlet, finns även med fabriksförsäljning i Uppsalatrakten om jag inte minns helt fel :/ Jag kollar upp det/Kram Faster

2012-06-14 @ 20:47:04
Postat av: Cecilia

Vilket fint ljus, fantastiskt fin färg. Jag tror med all säkerhet att du kommer få ett fint sovrum till dig och din sambo. Vore kul att få se bilder med slutresultatet. Vart har du köpt ramen som skymtar i bakgrunden? :)

2012-06-14 @ 21:43:04
URL: http://coci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0