En smygtitt...

Nu har projekt sovrum gått av stapeln, jag har sett ut som en vandrande målarfärgsburk hela dagen, regnet har vräkt ner utanför fönstret, men trots det har jag varit väldigt lycklig över att ä n t l i g e n få starta.
 
Efter att irrat omkring på de mansdominerande företaget Fredells för att hitta det perfekta brädorna/plankorna till min sänggavel, och den perfekta grön/blå/grå nyansen till IKEAs trappstegspall satte jag igång. De är långt ifrån klart och det är ofta det är de där småfixet i slutet som gör möblerna och rummet blir så där helt perfekt som man har tänkt sig, så fullkomligt älskar jag vårat nya sovrum redan. 
 
Svärmor som förövrigt är konstnär och borde klara av utmaningen jag gav henne att hitta den exakta färgtonen som skulle matcha mitt Himla ljus, överaskade med råge. Jag själv irrade bort mig helt bland de väldigt gröna färgerna medan jag tittade undrande på henne som befann sig bland den gråa färgskalan. Eftersom jag hade önskat hjälp fick jag också lita på hennes ord, och fy bubblans vad bra det blev och kommer att bli när allt är på plats.
 
 
 
Här på bilden kan ni se vad som ska komma och bli våran sänggavel, och ni ser också att pallen har fått sig en annan lyster (ytterligare engång så gör sig inte färgen helt rättvisande i kameran). Pallen är samma pall som jag tidigare haft i hallen som visas tidigare här på bloggen. Till en börjar var det bara en vanligt furupall, som jag senare målade med drivvedsfärg.Mycket mer än så här tänker jag inte bjuda på men jag kan garantera att det ligger en riktigt tuff grej till höger om den här bilden, någonting jag inte kommer visa fören allt är på plats.
 
Nu måste jag dra täcket över huvudet för att orka med att packa ner köket i lådor i morgon. 
Kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0