Utflykt till Vaxholm

Visst är man dålig på att turista i sin egen stad? Vi bor dessutom i Stockholm där det verkligen finns saket att se, och som också borde ses. Jag har valt ut några utflyksmål som jag gärna skulle vilja hinna besöka den här sommaren. Ett av dessa ställen var Vaxholm, vilket visade vara ett riktigt smultronställe.  Vi tog bussen ut dit tidigt på förmiddagen och sen strosade vi bara omkring där i några timmar. Jag drog med mig sambon in på inredningsbutik efter inredningsbutik, och gissa om han var nöjd av att vara hemma. Jag hade säkerligen kunnat köpt upp nästan allt i dessa butiker, men jag snurrade lite för mkt på prislapparna och insåg att det inte fanns någon möjlighet.  
 
Vi åt en riktigt god lunch, med flundra och färskpotatis, så mycket mer skärgård kan det nästan inte bli.  Idag har vi inte gjort så mycket alls faktiskt, vi fortsätter att mysa omkring här hemma. Suttit på balkongen och lyssnat på ljudbok, ätit frukt och pussat en heldel på mitt hjärta som varit så saknad. Jag längtar efter att få börja inreda vardagsrummet så att det också ska bli så fantastiskt som sovrummet är.  Men fram tills dess blir det kanske inte jättemycket inrednings inspiration från min sida, utan istället lite härliga semester bilder tillsammans med vänner och familj. 
 
Trevlig helg.
Kram.
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0