En farfar som har allt...

I en mindre ort i dalarnas län bor min farfar och farmor i ett hus likt många andra hus i dalarna, vilket kanske inte låter särskilt spännande. Det som gör det hela spännande är alla dessa saker som finns i deras gästhus/verkstad/förråd. Min farfar är en riktig samlare, fantastisk på alla sätt och vis för mig världens bästa farfar men han har lite svårt att skiljas från prylar. Någonting som jag just förtillfället är väldigt glad för, det är nämligen så att drömmen om ett plåtskåp som jag skrev om här kommer inte så länge till bara vara en dröm, min farfar hade nämligen fyra stycken i verkstaden. Wow vilken lycka, just nu är det i fin grå plåtfärg på sidorna men med oranga dörrar, men med lite sandpapper och målarfärg kommer detta bli ursnyggt och kanske kommer vardagsrummet också få mig tårrögd av lycka i framtiden. 
 
Angående det projektetet får jag hålla er på sträckbänken ett tag framöver, de är troligen inte fören i september som ni kommer få något slutresultat från vardagsrummet. Eftersom jag jobbar på NK så passerar jag nästan varje dag NK saluhallars fina äppellådor som finns nere vid lagret, och varje gång då menar jag varje gång tänker jag på hur fint det vore att ha en sådan i det "nya" studierummet/gästrummet med lite tapetprover i eller något liknande. De är väldigt svåra att få tag på, vet att de finns på Granit för runt 400 kronor. Men jo ni tror rätt, farfar hade massor av äppellådor, från olika bryggerier. Eftersom jag är bortskämd både när det gäller kärlek och saker från min farföräldrar så skulle det självklart packa ner några sådana också när det kommer på besök nästagång. 
 
 
Äppellådorna som låg gömda i Dalarna.
 
Tack snälla ni för alla gulliga kommentarer angående vårat sovrum, det känns verkligen kul att ni gillade det jag
gjort. Det är också så kul att se att ni blir fler och fler för varje dag som tittar in här oss mig. Välkomna!
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Oj, så fina lådorna ser ut....

2012-07-04 @ 20:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0