Antika prylar och en kväll på balkongen

Om ni visste vad jag har uppskattat den här dagen. Nu sitter jag på balkongen med en kopp te av favoritsort, de stramar i ansiktet av dagens solstrålar, och det är fortfarande varmt i luften. Ett perfekt avslut på en perfekt dag. 
Jag har nämligen varit ledig, vilket inte hör till det vanligheten den här sommaren. Jag bestämde mig redan i går för att den här dagen bara skulle innehålla aktiviter som jag själv hade valt ut och att ingenting skulle få stressa mig och så blev det.
 
 

 
Det resulterade i att jag tog Roslagsbanan till "bakluckeloppis" i Täby och fyndade hem den här fantastiska köksvågen. De fanns många köksvågar runt om på loppisen och när jag frågade om priset var det till salu för ett par hundra lappar. Ingen jättestor peng men trots det lite mer än vad jag hade tänkt att spendera på en köksvåg, jag åkte dit med tanken om att jag ville få mycket saker för en liten peng. Lite besviken och med en känsla av kommer jag ångra mig eller inte, tänkte jag att jag frågar priset på en rackare till, ibland är säljarna inte helt med i matchen. -Du kan få den för en tjuga, och vet ni vad jag säger då, jag tar den för en tia och banne mig jag fick den för ynka tio kronor. 
 

 
Så jag känner mig nästan lite fånigt nöjd, och var tvungen att springa iväg till butiken för att köpa några gröna äpplen för att det skulle bli helt som jag hade tänkt mig. Efter att jag fick det för en riktigt billig peng fortsatte jag att fynda. De blev ett designfat av Arthur Percey, jag är ingen expert på att hitta saker av rent värde men formgivaren Arthur Percey hade jag lagt på minne efter att ha läst om honom i Sköna hem för ett tag sen. Kanske kommer det en bild på detta vid ett senare tillfälle, men det blev mitt för 20 kr. 
 

 
Ytterligare en björk inspirerad kruka har hitta hem till oss, och dessa två ljuskoppar. Dessa gjorde verkligen att mysfaktorn på balkongen ökade och gränsen mellan ute och inne blev att med otydlig. På eftermiddagen passade jag också på att träffa två vänner som tråkigt nog inte längre bor i stan, vi tog ett glas vin på Östermalm och njöt av hur vacker en sommar i Stockholm kan vara.
 
Nu är det dags för mig att krypa i sängs då jag måste stå upp tidigt i morgon. Hoppas eran lördag har varit minst lika bra.
 
Kram. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Fina äpplen på fin våg! ;)

2012-07-11 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0