Fotoutmaningen [något jag fått eller ärvt]

Vad passande dagens tema kom, jag har nämligen fått ärva alldeles nyligen. Jag har fått ärva en gammal snickarlåda från min mammas farfar. Han lämnades oss för många år sedan, jag fick aldrig chansen att träffa honom, men trots de känns det verkligen kul att jag fått den här gamla snickarlådan. 
 
 
Snickarlådan har blivit vårat nya vardagsrumsbord
 
 
 
 
Det finns många anledningar till att jag gillar den här lådan, en är färgen. Lådan har en liten mintgrön färg, en färg som jag fastnat mer och mer för sista tiden och som ska få styra lite av färgsättningen i de övriga vardagsrummet som snart ska få ett nytt utseende.  Det andra som gör den unik och älskvärd är den silverbricka som sitter på lådans lock, med initialerna H.Stener vilket är min mammas,  farfars namn.
 
 
Jag gillar den och jag längtart tills nya soffan är på plats och jag kan få visa er mer av vardgsrummet. 
 
Kram. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0