Fotoutmaningen [Färger]

Då var det dags att anta nummer 18 i utmaningen, en dag försent. Men det är väl med allas förståelse eftersom att det är sommar och att jag dessutom har semester, vilket gör att det finns mycket annat som lockar än datorn. Fotot togs dock den 18.de, så halvt godkänt borde jag väl bli. 
 
 
Färger tänkte jag, herregud vad kan jag fotografera med färg. Vitt är det en färg? Ja det måste det väl ändå vara. Jag är absolut ingen färgälskare och har det så mycket vitt och grått och andra så neutrala färger som möjligt här hemma, och det gäller nog bland mina kläder också för den delen. Jag har så mycket svårare att fasta för saker med färg, men när jag väl hittar något jag gillar så brukar det bli hemmets favorit. För inte finns det inte mycket som slår ett neutralt hem men några färgstänk här och där med mycket känsla bakom. 
 
Färgenstema dagen till ära besökta jag en färghandlare, jag hade fått tips om att Jontuns Lady Sensetive färger skulle vara något man borde prova. Lättlockad som jag är, gick jag såklart på det och färger levde upp till förväntningarna. Det fanns massvis med olika färger men eftersom jag hade tänkt mig något ljust, inte vitt men inte grått så blev det färgen morgondis som hamnade på mitt kvitto.  Idag fick jag prova den då jag förvandlade en bokhylla från Ikea i furu till en numera omgjord bokhylla i färgen morgondis. Jag är nöjd och ni som följer med på Instagram har fått ett litet smakprov ni andra får vänta tills det kommer bilder från arbetsrummet, för det är nämligen där skåpet ska stå. 
 
Kram. 
 
1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje | 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0