Fotoutmaningen [Drömresa]

Jag har fått uppleva en av mina drömresor, och kanske den största av dom alla, att få resa jorden runt. Självklart finns det ställen som jag fortsätter att drömma om att få besöka, många av dom ställerna är ställen jag redan besökt, men också helt främmande resemål. Några av de drömmar jag har är att åka till Afrikas savann och få se vilda elefanter och få åka kust till kust i USA. De är drömmar som jag hoppas kommer att bli verklighet. 
 
 
Det här fotot tog jag på ett av jorden runt resans destitnationer nämligen Fiji. Fiji som för oss två alltid kommer betyda extra mycket,  de var nämligen där jag fick en ring på fingret.  
 
Jag och sambon har hunnit resa mycket ihop under våra fyra år tillsammans, men det finns en resa som var något alldeles, alldeles specielt. Resorna till Kina, Frankrike och Italien har också varit fantastiska men det minnerna som vi har tillsammans från jorden runt resan är nog det allra finaste minnen som vi har tillsammans. Det var 2009 som vi begav oss iväg och förverkligade många av våra drömmar. Vi besökte USA, städer som San Fransisco, Los Angeles, Santa Barbara mm. Vi åkte vidare till Fiji förlorade oss på Robinsson Crusoe Island. Tog flyget från Fiji vidare till Aukland och Nya Zeeland, där vi bilade runt på den norra halvön för några veckor. Sen hade vi en fantastiskt tid i Australien där vi åka från den norra staden Cairns ner till söder och Melbourne. I Australien fick vi uppleva drömmar som att klappa kängurus, snorkla  på barrirrevet i Cairns, surfa och känna på de australienska livet under en hel månad. För att sedan avsluta tiden med en månad på Thailänska stränder. Jag tror ni förstår att detta är en förverkligad dröm, vill ni läsa mer om min drömresa kan ni göra det här, på den bloggen på som vi hade under resans gång. 
 
Det här blev min tolkning av drömresa, och kanske de första temat i fotoutmaningen som det inte fanns någon tvekan om vad jag skulle visa er. Spännande att de ska bli att se era foton. Jag får spana in er senare ikväll för nu ska vi strax på bio. Sambon bokade in oss på snabba cash två och jag följer gladeligen med. 
 
Kram. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0