Livet består av val

Idag när jag slog upp mina ögon för att börja dagen, efter att jag kvällen innan hade klickat mig in till det här inlägget, gjorde jag ett val.  Jag visste att jag hade två val, det ena bestod i att vara på gott humör, och det andra att jag skulle vara på dåligt humör.  Jag valde att vara på gott humör.

Den här texten  var som en gåva från ovan, någonting jag verkligen behövde för att ta mig upp för den här gropen/hålet som jag så hastigt bara halkade ner i. Jag fick också en fantastiskt text skickad från mitt kära ♥, som har gjort allt för att dra upp mig från den här svackan. Älskade du vad underbar du är, snart snart snart ses vi igen.

Visst är det så att varje gång det sker någonting dåligt, så kan man välja att vara ett offer eller dra lärdom av det som skett. Jag såg mig som ett offer tills igår, men idag har jag försökt dra lärdom av alla saker som hänt mig det senaste veckorna. Visst borde man vara glad över att bli bestulen på sina saker, det betyder att jag hade pengar för att köpa dom. Visst borde man se det positivt att bli av med sin lägenhet, det betyder att jag haft någonstans att bo. Glad över att väckarklockan ringer på morgonen, det betyder att jag lever. Eller glad över att fötterna värker efter en löprunda, det betyder att jag kan springa.

Det är så att livet består av val, miljontals av val. När man ser bortom kontexten så är varje situation just ett val. Du väljer hur du vill reagera på situationen. Du väljer hur folk skall påverka ditt humör. Det är du som väljer om du vill vara på bra eller dåligt humör. Det är ditt val hur du väljer att leva ditt liv.


Det är inte alltid så lätt att vara så klok. Men bara genom att ge tankesättet ett försök, så kommer det ske en förändring inom dig. Det fungerade för mig, jag har haft en fantastiskt dag.
Trevlig påskhelg.
Kram.



Bild lånad. Kolla in denna inspirationskälla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0