En dag i skolan

Godmorgon!
Klockan ringde tidigt i morse, och jag var fast besluten om att bege mig till SU(Stockholms Universitet) för att sätta igång med pluggandet. Här sitter jag nu och har läst närmare 50 sidor av en SOU:rapport och klockan är bara strax efter halv tio. Eftersom semestern och besöket till Kina närmare sig med stormsteg, måste jag förbereda mig väl inför hemtentan som jag ska lyckas göra i Kina. Jag vill plugga så lite som bara möjligt där borta. Även om jag kan tänka mig att David också måste grotta ner sig i lite kinestecken några timmar under semestern.



Det känns skönt att våren ser ut att hitta tillbaka till Stockholm idag. Efter det oväntade snöovädret som svepte förbi som hastigast i lördags. Skinnjackan kan åter användas, en sol och en klarblå himmel visar sig utan för fönstret i datasalen. Idag känns det faktiskt som April. På torsdag kommer min "bästis" som vi så fint kallar varandra hit. Vi ska umgås en hel weekend, då hon inte åker tillbaka till Göteborg fören söndag kväll. Om ni visste vad jag längtar. Nu kallar SOU rapporten igen, för det var inte helt meningen att åka till skolan för att blogga.

Trevligt måndag!
Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0