Vissa dagar känns det tungt

Just idag har det varit en dag när nästan allt känns extra tungt och jobbigt. Tårarna har kommit lite titt som tätt, skratten har varit många men rätt så kortvariga. Idag har jag tänkt extremt mycket på mina närmare 120 dagar som särbo som skrämmande nog närmare sig med stormsteg. Den senaste tiden har det gått väldigt bra, och vi har kunnat prata om Kina utan att jag bryter ut i stormgråt, men idag har nog allt det som tidigare gått så bra kommit ur mig. Det är då det är så där helt fantastiskt underbart att han är hemma och kan trösta mig och peppa mig och förklara hur förbaskat mycket jag betyder för honom. Helt underbart är det också att få ringa mamma och gråta ut och tycka så där synd om dig själv som man nästan bara kan göra i en mammas sällskap. Hur som helst är jag fortfarande glad över att han ska åka, när han vill det så gärna. Jag är säker på att han kommer få en fantastisk tid där borta, och att vi kommer klara dessa dagar galant, även om jag nog kommer gråta lite varje dag av längtan. Men vem har sagt att längtan är någonting dåligt? Vårat förhållande kommer säkerligen som många säger stärkas av detta, om det nu kan bli så mycket starkare. Jag är verkligen helt galet kär i min David. ♥ Nog om det, det var länge sen jag tittade in hit. Vilket min dator är den största orsaken till, den har blivit oerhört långsam och inte alls lika rolig att umgås med som tidigare. Jag har hört ryktesvägen att blogg.se kommit med en app, kanske skulle det vara något om det nu stämmer, någon som vet? Nationalekonomin flyger förbi och den går överförväntat bra. Jobbar numera på tre jobb, så dagarna är fullspäckade, men vad härligt det är att ha fullt upp och känna sig lite behövd, snarare än att bara sitta i sin ensamhet och plugga och bli lite smålat som man lätt blir som student.  Helgen som kommer ska jag äntligen få träffa min Faster igen, bästa bästa faster vad jag längtar! Det är hockeycup och min älsta kusin ska hit och sätta stockholmarna på plats, och jag ska sitta bänkad och heja fram Örebrolaget med bravur. Kram

Kommentarer
Postat av: Caroline

Lilla vän! Jag kommer ihåg så väl hur det var. Ibland svämmade känslorna bara över. För mig var det dock så att tiden innan Joel for var den värsta. ovissheten inför vad som komma skulle var långt värre än själva tiden isär. Jag hoppas innerligt att det kommer vara så för er också. Och jag tror verkligen att ni kommer klara det galant. Glöm inte att jag aldrig är längre än ett telefonsamtal bort.

Förresten är jag rätt säker på att blogg.se kommit som app =)

Kram

2011-10-09 @ 20:04:08
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/
Postat av: Sara

Älskade Caroline, du är så otroligt bra. Det är som du skriver rädslan och oron för vad som kommer att hända när han är borta, rädslan av att glömmas bort är den som skrämmer mig mest just nu. Tack för ditt stöd och din helt passande ord, är det någon som förstår mig i detta så är det du. <3. Jag kommer ringa OFTA!

Kram.

2011-10-10 @ 14:14:26
Postat av: Caroline

Det går så bra så! <3

2011-10-11 @ 07:27:24
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0