Inte en helt vanlig dag...

Mitt förra inlägg skrevs en tidig morgon vid Slussen, en morgonen som liknade det allra flesta här i Stockholm. Men i veckan fick jag och mina medresenärer på tunnelbanan uppleva något som fick oss flesta att lyfta på ögonen från telefonerna. Nämligen två lesbiska tjejer/damer (40+) som ordagrant åt upp varandra, det smaskades, stönades och för mig blev det ganska obehagligt. Jag är rätt mot allt detta klängande och pussande på tunnelbanor, bussar och alla ställen man nuförtiden ställs inför detta. Att det också var två lesbiska gjorde det inte lättare för mig. Absolut ingenting mot homosexualitet, men jag är nog bara inte helt van och redo för det än och blev rätt ställd helt enkelt. Men visst önskar jag att jag inte skulle ha reagerat annorlunda bara för att de var homosexuella, i framtiden hoppas jag att den distinkta skillnaden inom mig försvinner även om jag hoppas att jag alltid kommer vara emot allt detta kladdande. Enligt mig sköts den biten hemma! ( oj hårda ord från mig idag )

Nu är jag och sambon på väg till Västerås, för en helg då jag bara ska njuta av familjen och ledighet vilket känns underbart. Efter 12 dagars hårt pluggande och jobb utan ledighet känns det som att jag är riktigt värd en helg av mammas uppvaktning.

Trevlig helg
Kram.


Kommentarer
Postat av: Becc

"Inte redo för det än?" Och du ska bli sociolog?

2011-11-04 @ 22:24:20
Postat av: Fia

Vad är kopplingen till hennes utbildning med saken att göra? Sociologin är väldigt bred, och handlar om människors relation till samhällets i stora drag, kan inte se någon direkt kopplingen till homosexualitet på tunnelbanor. Övrigt håller jag helt med dig, varken homosexuella eller heterosexuella ska " kladda" på tuben!

2011-11-05 @ 19:33:26
Postat av: Sara

Becc, har ingenting emot homosexulitet vilket jag hoppas framgick i inlägget. Detta var en känsla som uppstod i samband med händelsen hos mig, som jag reagerade över och började reflektera över. Dvs, varför reagerar och handlar vi människor som vi gör i sociala relationer. . En mycket vanlig sociologisk fråga, så känner att jag valt helt rätt i mitt utbildningval. Hoppas att du inte tog illa upp, ber om ursäkt så fall. Tack för att du tog dig tid!

2011-11-05 @ 19:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0