Där allt tycks snurra allt fortare

Vi lever i en värld där allt tycks snurra snabbare för varje dag, och då känns det skönt att hitta en plats där saker och ting inte går att skynda på. Som i min soffa med ett nummer av sköna hem och en kopp kaffe. Länge har jag legat här i ett par halv fula trosor, ett urtvättat linne och en par tofflor under en filt i soffan , och släppt allt runt omkring mig och haft lite egentid med tända ljus och lugn och ro. Det kändes så efterlängtat efter den gångna stressiga och krävande veckan som jag faktiskt haft. Älskade sköna lördag, tänker fortsätta bläddra i tidningen nu och ta mig ytterligare en kopp kaffe.

Glöm inte bort er själva i denna hektiska värld, fokusera på det du gillar mest och lämna ditt dåliga samvete långt i från din unika plats där saker och ting inte går att skynda på.

Trevlig lördag.
Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0