Så gick det

Det flesta vet nog efter några inlägg på facebook att jag överlevde Tjejvasan den 26 februari 2011. Det var riktigt riktigt tufft med tanke på att jag verkligen inte är någon skidåkare. Det var en väldigt trevlig stämning innan starten, många skidsugna tjejer som värmde upp i takt till Linda Bengtzing. Vi åkte till starten med min farfar som arbetar med räddningspatrullen under vasaloppsveckan redan tidigt på morgon, det blev några timmar väntan och min nerver kröp sig närmare och närmare med tanke på att vi inte startade fören klockan 12:30. Jag kom i mål klockan 17:34, dvs över 5 timmars skidåkning. Den första milen gick relativt bra, det gick rejält uppåt det första 3 km, spåren var inge vidare och det var rejält med skidåkare som trängdes för att ta sig fram till första vätskekontrollen i Hökberg. Jag var framme i hökberg  14:18 vilket betyder att det hade tagit mig  ca 1,50 minuter att åka en mil. Jag var inte specielt trött så jag lämnade kontrollen ganska fort för att bege mig vidare emot Eldris 2,1 mil efter start skulle jag vara där. Jag hade lite tispress på mig eftersom att det drar ett band om man inte kommit fram till kontrollen under en viss tid och man tvingas då bryta loppet. Efter 1,3 mil kom min svacka, oh herre min gud vad jag var trött, det fanns verkligen inga krafter och en tanke på att jag hade mer än hälften kvar fanns inte det enda jag tänkte på var att ta mig till Eldris så jag fick fortsätta loppet. Efter några peppande ord ifrån faster och efter att träffat på David i Läda 1,5 mil till mål kände jag mig lite starkare och jag kom till Eldris i tid, klockan 16.01. Efter en liten längre paus och ännu mer pepptalk av min sambo kände jag mig stark att åka in till mål. 17:34:24 var jag i mål, champagnes väntade och sen handlade det bara om att sova. Jag är stolt över mig själv och jag ska göra det igen, någon som ska med?


Ni har troligen inte sätt mindre fräscha bilder på mig, men man är inte fräsch när man åkt 3 mil på skidor.
STORT GRATTIS till min pappa som idag tog sig i mål på stora Vasaloppet. Starkt jobbat!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Jävligt bra gjort! Nästa vinter ska jag också börja åka skidor =)

2011-03-07 @ 08:40:01
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0