Åter lördag

Veckorna rusar förbi som vanligt och det är redan helg och lördag. Den här veckan har det varit mycket plugg för mig, har varit i skolan runt 7 timmar varje dag och försökt bli något klokare på ämnet sociologisk analys. Det går väl så där om jag ska erkänna. Idag vaknade jag klockan 07:00 pigg som tuppen, tror det är en kombination av att jag gått upp tidigt den senaste tiden, samtidigt som solen tittar in genom gardierna tidigt på morgonen. Jag och sambon låg kvar och drog oss till lite över 8, för att lite senare åka och träna på Sickla och efter det ta oss en (student)shoppingtur. Det resulterade i skor vilket var nödvändigt för både mig och David. Vi köpte vita tygskor och David passade på att slänga med ett par svarta också samt lite smått till lägenheten. Nu har vi kommit hem för en stund sen med en heldel mat,  jag kan inte annat än att ÄLSKA veckomatlistor och Willys. Det får verkligen matbudgeten att rasa även om det den här veckan blev lite dyrt men det får de vara när David fyller år på onsdag och det ska firas lite extra. Nu behövs det städas här hemma, min älskade sambo gjorde ett klokt val och smet över till sina föräldrar för att titta på hockey. Skönare att ha en hockeytoke borta än två i min soffa :)

Fortsatt trevlig helg





Jag skulle vilja köpa några fina rosa blommor hem, det får bli mitt nästa projekt att hitta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0