Tulpan

Idag är det en väldigt grå dag, snön smälter till vatten och rinner ner för gatorna. De droppar vatten ifrån hustaken och det börjar så smått bli varmare. Kan det vara så att våren är på väg redan nu i januari. Jag fick lite vårkänslor idag och ser fram emot  ljusare tider.  Tulpaner är någonting som jag verkligen förknippar med ljusare tider. I lördags var det tulpanens dag och jag fick tulpaner av min älskade sambo, underbara han!

Nej nu ska jag ta mig i kragen och sätta mig och läsa lite " Att tänka sociologiskt ". Visst låter det spännande? Idag börjar min nya kurs Sociologi I, jag hoppas verkligen att det kommer bli så roligt som jag tror och hoppas.

'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0