Carpe Diem

Hej!
Oj vad jag blev förvånad över att statistiken hade tagit sig ett rejält hopp uppåt, välkommna nya läsare. Idag har varit en helt vanlig pluggdag, har fått en del gjort men som alltid, lite för lite. Har ca 30 sidor vetenskapsteori kvar som jag ska försöka ta mig igenom nu på eftermiddagen innan jag ska bege mig på ett spinningpass på SATS. Ska bli härligt att även idag få svettas, för det fick jag verkligen göra igår när jag kämpade mig runt 1 mil på skidor. De kändes dock otroligt skönt efter skidturen och jag bara njöt av tankten att det är 8 dagar kvar tills jag ska ta mig runt 3 mil. Jag tänker hur som helst inte ge mig, om det så ska dra mig av spåret tänker jag kämpa för att vara kvar. Jag ska bara ta mig runt den där skiten tillsammans med min Faster, vi ska ta mållinjen i Mora tillsammans var så säkra.

Igår lyssnade jag på radio via min mobil under tiden jag åkte skidor (eftersom att jag inte har ipod, mp3 eller liknande), det gick väldigt bra och visst svängde jag lite på höfter då och då när det kom något bra låt under tiden jag åkte. Däremot blir jag lite upprörd över det ständiga snacket om att snart är det helg, härligt med onsdag nu är vi nära helgen, ursch för måndagar så många dagar kvar tills helgen osv. Visst helger är härliga, det flesta är lediga, och har tid att umgås med sin familj osv. Det som dock gör mig irreterad det är att människor ALDRIG verkar uppskatta sin vardag, vardagsmys, vardagsaktiviter finns inte det hos dessa människor som ständigt längtar till helgen, är jobbet så oerhört hemskt att gå till men försök då att sök dig någonting annat. Slösa inte bort ditt liv på bara blicka framåt, Carpe Diem är kanske någonting som fler borde sträva efter. Sen finns det faktiskt det personer som har sin värsta tid under helgen,familjer med alkoholproblem, barnmisshandel osv.Kanske borde man skänka en tanke till dessa barn, fruar, män som har det hemskt under helgen och kanske har det som bäst under vardagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0