Södermalm

Älskade Älskade Södermalm...
Idag blev det som planerat en fika tillsammans med några vänner på Söder. Jag vet att jag sagt det förut, men jag bara älskar stället och alla de mysiga affärer som fyller söders gator. Konstigt att det är så lite turister i detta område, men kanske är det så att det inte hittar dit helt enkelt. För att det är en av Stockholms guldkorn, finns det enligt mig inga tvivel om.
Jag är väldigt glad i min mormor, hade inte kunnat önska mig en bättre mormor. ♥ Hon är bra på alla sätt och vis, men något hon är expert på är det recept. Det är inte allt för sällan jag ringer henne för att fråga om både det ena och det andra, idag fick hon ett samtal angående musli. Jag är så väldigt less på att ständigt köpa flingor eller torr äcklig musli på butikerna för dyra pengar. Så idag bestämde jag mig för att göra en hemgjord sådan, dock ville jag att den skulle smaka som mormors.  Den blev väldigt god..nästan som mormors, mormor är alltid lite bättre. Längtar tills jag får äta den med lite fil i morgon till frukost.  Nu är det dags för mig att krypa ner i sängen, skolväskan är packad inför morgondagen och jag känner mig redo. Lycka till, till er alla som börjar skolan i morgon har förstått att vi är en del.
Kram.

Kommentarer
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

Jag är också väldigt glad i din mormor! :)



Nu har jag också sett Water for elephants och visst var den helt underbar! Jag älskade bilderna och miljöerna.



Kram / Kristina

2011-09-05 @ 21:57:26
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0