De äldre i samhället

Just nu läser jag en kurs som heter Samhällsproblem som ingår i mitt program, och idag jag suttit och läst om det äldre i samhället, och kapitlet avslutades med en tolvåringstankar kring det äldre och jag var bara tvungen att dela med mig av dessa tankar;

" Vi tycker det är spännande med gamla saker som möbler, kläder, böcker och leksaker. Det gör inget att det är slitet och har repor. Då syns det nästan bättre. Det syns att det har varit med. Det liksom berättar en historia. Gamla människor har ju också repor, är slitna och kan berätta från förr. Varför är det inte lika fint att vara gammal människa som att en gammal möbel? "

Citat - Samhällsproblem 7:e uppl., Ted Goldberg, S. 310

En otroligt fin tanke!



Jag tycker att ni äldre är helt fantastiskt människor, speciellt min älskade gammelmormor som är 96 år <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0