Det var allt för denna gång!

Nu sitter jag på tåget på väg tillbaka till lägenheten och till älsklingen! Det är alltid lite sorgset att åka tillbaka även om jag trivs som en liten fisk i vatten i Stockholm så är det alltid mysigt med mamma i min närvaro. Nu får jag längta och klara med mig telefonsamtal tills den 17 december, då jag ska till Caroline på julbakar kväll och får vara med min mamma en helg. Måste tyvärr åka tillbaka till Stockholm för bara några dagar då jag har föreläsning den 21 december, känns lite onödigt men den är obligatorisk så bara att gilla läget.  Det är lite läskigt att åka tåg, jag vet att jag befinner mig utomhus men det är så kolsvart ute och jag bara ser mig själv när jag tittar ut och ibland några enstaka gatlyktor.

Just nu har vi en hemtenta igen, jag gillar verkligen inte hemtentor. Jag klarar inte riktigt av att veta vad som ska skrivas, och självförtroendet från förra hemtentan har inte direkt gjort mig starkare. Så hemtentan har jag sysslat med en heldel under tiden jag har varit hemma, har en fråga kvar utav 4 och den ska in på fredag så borde väl hinna det är ju bara tisdag idag. Men är inte helt klar med de andra frågorna heller, de är lite fix som ska dit och lite mer analys.  I övrigt så har jag mest umgåtts med min mamma, hälsat på mormor och julpyntat hos gammelmormor. Julpyntet hos gammelmormor var mysigt, men måste dock säga att jag blev förvånad över att en tant på över 90 år hade så starka åsikter om hur tomtarna skulle stå och hon visste exakt vad som fanns i lådorna, dock lyckades jag smyga ner en och annan liten tomte som nu ligger i väskan på väg till Stockholm. Jag hoppas det var okej! Min syster Helena var också på besök från Skåne och det var riktigt roligt att få träffa henne också. Kortsagt har det varit lika underbart som alltid att komma hem till mamma för några dagar och ta en paus från Stockholm, man behöver det för även om man är 22 år så en ett antal kramar från sin mamma något som man verkligen behöver med jämna mellanrum. Jag älskar dig mamma, du gör mig hel!




En bild på mamma och Aalars från deras brölop, så vackra <3
Ni är bäst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0