Oväntat besök på Konsum

Idag kom det en liten vovve in på fruktavdelningen på Konsum Hammarbyhöjden.
Han hade inget halsband eller koppel och ingen ägare så långt jag kunde se. Självklart gick jag fram till den söta lilla svarta vovven och kunde se om jag kunde luska ut vem ägaren var. Jag tog upp hunden i famnen och traskade fram till kassörska och frågade lite snällt om hon kunde ropa upp i högtalarna efter ägaren till hunden, de systemet fanns dock inte på min närbutik. En alkoliserad, ja iaf något annorlunda och inte helt klar dam erbjöd sig att gå in i butiken och leta efter ägaren medans jag satt snällt och klappade hunden.

Efter ett par minuter kommer den förtvivlade ägaren ut, en tjej i min ålder. Hon kunde inte bara förstå hur vovven kunde gå in i affären trots att hon lämnade den okopplad utanför.  Jag tyckte synd om henne och var glad för hennes skull att det var frukten som lockade vovven och inte bilarna på stora vägen utanför.

Den underliga damen var dock väldigt förtvivlad och började hysteriskt gapa och stoja över vilken total idiot hon var som lämnade sin hund på det där viset. Kassörskan på Konsum som har en förmåga att skrika ganska högt hon också vanligtvis, höjde rösten även idag och skrek SLUUUTA.

De vart lite action och det toppar nog mina besök på Konsum!

 



Hunden såg nästan ut så här, Söööt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0