Evelina Strömberg

JAG ÄR STOLT SOM TUPPEN!
Som ni flesta vet har jag varit baskettränare tillsammans med Hasse Hägg till ett flickor 94-lag samt ett F93-lag, det var bland något av de roligaste jag har gjort. Jag funderar starkt på att höra av mig till någon klubb i Stockholm och se om de har något lag till övers.

Åter tillbaka till "mina" tjejer, flickor 94 laget har varit ett lag med stora talangar, de har endast vara ca 10 tjejer som har kämpat sig genom blod, svett och tårar och tagit många segrar och blivit inbjudna till cuper där endast de bästa lagen i norden blir inbjudna. De spelade final på Uppsala i stockholms serien mitticupen förra veckan, tyvärr gick de inte hela vägen, de tog sig långt i SM och mycket mycket mer.

Dessa tjejer är helt fantastiskt duktiga och alla har det en personlighet av guld.
Mycket tror jag är tackvare Hasse, en bättre, angagerat coach är nog omöjligt att hitta. Han brinner för det han gör till 100 % vilket jag tror smittar av sig på tjejerna.
Vid 15 års ålder börjar urgallringarna till ett ungdomslandslag, det är en lång väg att gå. Alla tjejerna gjorde väldigt bra ifrån sig, men det är hårt konkurrens och endast en gick hela vägen till Svenska Ungsdomslandslaget.

Evelina Strömberg  nr 4
Igår fick jag chansen att se henne spela i landslagskläder. Jag fick se på henne när hon höll i lagkaptensflaggan och nationalsången spelades. Japp det kom en liten tår, jag var och är så otroligt stolt över henne och de andra tjejerna.
Stort grattis och jag hoppas det kommer fortsätta gå bra för dig!




Flickor 94-laget och Coach Hasse Hägg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0