De feirer med godteri, brus, kake og sang.

Dagen etter 17 mai!

Etter at jeg flyttet til Norge har 17 mai blitt noe annet enn bare en dato på kalenderen. 17 mai er Norge sin nasjonaldag, de feirer med godteri, brus, kake og sang. Karl Johan er fylt med folk og flagg i rødt, hvitt og blått, virkelig hyggelig, folk koser seg masse og er stolte av å være nordmenn.

Haha urscha, så dålig min norska har blivit men jag gjorde att försök iaf att göra ett inlägg på norska det gick väl så där halv bra, men men.. var endå ett år sedan jag bodde där. 

Vi hade planer på att åka till Oslo under 17 maj, men David hade projektredovisning i skolan på självaste nationaldagen så det får kanske bli nästa år. Jag fick fira dagen lite i ensamhet bland mina skolböcker på balkongen, men solen värmde så jag kände mig relativt nöjd endå.



Karl Johan 17 mai! WOHO vad det firas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0