Det kommer mer snö i Stockholm!

Godmorgon!
Neej, är det sant? Snöar det? Nej jag måste drömma? Aj fan nej jag drömmer inte...SUCK!
Jag har absolut ingenting emot vintern, men våren är tusen gånger bättre, och det känns idag faktiskt som om våren aldrig kommer titta fram på riktigt. Jag hörde på nyheterna igår att den första tussilagon hade kommit fram i Stockholm, men idag snöar det IGEN.

Igår var jag otroligt nära att sätta på mig vårjackan, men tänkte att jag kan vänta några veckor till så jag inte drar på mig en förkylning mitt i allt. Men nu känns det som om det är månader kvar tills jag får använda min vårjacka. Så himla typiskt, mina planer idag var att ta t-banan till gamla stan sen hoppa på djurgårdsfärgan och promenara lite där tillsammans med Susanne och Rikard och sen ta oss till Karlaplan och fika hemma hos Daniela. Men nu blir jag lite tveksam på om det är skönt att gå ut och gå, kanske ska jag lika gärna pallar mig till gymmet.

I Sverige pratas det, och det klagas otroligt mycket  på vädret egentligen. Jag tycker nog att vi svenskar är lite väl kräsna, och jag är absolut en av dom. När det är för varmt klagar vi på det, när det är för kallt klagar vi på det, när det regnar så är det för blött, och när det inte regnat på några dagar så klagar vi på att gräset behöver vatten. Men det finns dom som har det betydligt mycket värre, jag hörde bland annat att det dragit in en cyklon över Fiji inatt, tänk om det skulle hända oss, vad skulle svensken säga då?












När jag ser dom här bilderna får jag mig en tankeställare. Vi har det otroligt bra i Sverige och jag tänker varje gång att jag har inte rätt att klaga för att det kommer lite snö, endå gör man det gång, på gång, på gång.
Jag hoppas verkligen att det väcker en tanke hos er också, tänk engång extra,
 Är det här egentligen någonting att klaga över?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0