Handlar om att göra någonting annorlunda

För att lyckas med det man vill tror jag/vi (David och jag) att man måste göra någonting som inte så många andra gör. Därför har vi kommit på en ny idé Australien kommer det att bli någon gång i livet men nu låter de som att Kina är en relativt kortsiktig plan. Ojoj håll i hatten, det låter lite konstigt kanske att jag har planer på att flytta till Shanghai en stad med 17 MILJONER invånare för att läsa kinesiska. Men det är faktiskt planen, David kom tråkigt nog inte in på det han hade sökt då antagningspoängen i Sthlm var otroligt höga. Han ska eventuellt läsa Kinesiska i 1 år på Stockholms Universitet, därefter flyttar vi i 6 månader så han får en chans att förbättra den och jag får en möjlighet att lära mig någon fras iaf :).

Vi ser det här som en rolig grej, jag har alltid varit lite avundsjuka på de människor som rest som utbytesstudenter, som har fått så mycket vänner världen över, nu hade jag tänkt att bli en av dom.

Låt oss säga att vi inte har någon nytta i Kinesiskan i framtiden, då har vi som vissa säger "kastat"  bort 6 månader av livet, men så ser inte vi på saken utan vi ser de mer som att även om inte språket kan ge oss någonting så är det en ny upplevelse vi får göra tillsammans som kommer ge oss massa livserfarenhet och en chans att komma varandra ännu närmare.

Fastrar, mammor och mormödrar ni behöver inte oroa er en ingenting är bestämt.
Men börja vänj er vid tanken som min mamma sa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0