År 2010

Nu börjar det närma sig, dagen då vi traskar i ett nytt t nytt år, kanske har några satt upp nyårslöften och har höga förväntningar på 2011. Själv är jag relativt neutral både gällande nyårslöften, och förväntningar med 2011. Däremot tycker jag att det är otroligt roligt att läsa mina vänners sammanfattningar av det gångna året år 2010, och tänkte att jag skulle dela med mig det jag mest minns ur 2010.

Det första och kanske det mest avgörande för hur detta år har varit är troligen flytten till Stockholm som skedde i början av januari. Det var en stor omställning att flytta ihop med David på "riktigt", visst vi hade bott i ett kollektiv och i en backpacker väska under en tid, men den här gången var det på riktigt som jag brukar säga.

Jag har även börjat studera på Stockholms Universitet, det är också en milstolpe på vägen, iaf har det varit det för mig. Jag har nog alltid vetat att jag ville studera vidare och det gör jag nu. Det är otroligt roligt och nästan lite overkligt när jag tänker på hur mycket jag har lärt mig under det här året.  Ett litet hemligt mål jag hade inom mig själv var ett ordna mig ett A i betyg innan året gått, vilket jag faktiskt "lite stolt" lyckades med!

Min relation till min pappa har varit fantastisk måste jag säga under det här året, även det är en liten dröm som blivit förverkligad under året som gått.

Jag har besökt Italien för första gången i mitt liv, närmare sagt Sicilien. Jag och David tillbringade en vecka av semestern i Giardini Naxos/ Taormina, ett riktigt semester paradis.

Det här är nog det största grejerna jag kan komma på som har hänt under mitt 2010. Jag känner mig nöjd med året och känner att jag även detta år utvecklas oerhört mycket som människa. Det finns många drömmar kvar som ska uppfyllas och jag ser nog fram emot vad 2011 har att erbjuda mig.


Gott nytt år!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0