Regnet det bara öser ner!

Nu är jag hemma hos mamma och Aalar och ska avnjuta ett efterlängtat påsklov, men tyvärr har jag mycket att läsa och måste därför plugga lite på lovet. Typiskt!

Jag ska strax gå ut och gå med Molle, min älskade hund! Men regnet bara öser ner, inga regnkläder har jag, och bara vårjacka. Känns inte helt som om det är vår i Västerås än, det var något varmare i Stockholm.

Idag ska vi fira David hemma hos hans föräldrar, eftersom dom inte fick chansen att gratulera honom på födelsedagen i tisdags. Så det blir middag där klockan 19.00 innan det hade jag tänkt att hälsa på gammelmormor och ta en fika med henne.

Tänkte också försöka hinna ta mig till IKEA och köpa gardiner till sovrum och vardagsrum. Det måste verkligen in lite färg i sovrummet nu, även om jag gillar vitt, vitt och vitt så kan det inte se ut som ine på ett sjukhus.

På lördag är påskmiddagen inbokad, påskmiddag är väl i princip samma sak som julmaten?
Ägg, skinka, prinskorvar, köttbullar, lax, sill, potatis, ah vi har nog iaf samma typ av mat på middagen, den enda  skilnaden jag kan finna är väl att julmusten har bytt namn och kallas numera påskmust.

Men jag får passa på att önska alla läsare en gladpåsk och hoppas ni får ett och annat påskägg.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0