För 22 år sedan föddes jag!

Grattis till mig!
För 22 år dvs. den 23 april 1988 klockan 02:51 fick min mamma och pappa sitt första barn. Den var en flicka, men massor med svart hår och skrynkliga fingrar. Det vart en Sara Stener, tanken vara egentligen att det skulle bli en Emelie, men när jag föddes tyckte inte min pappa att jag såg ut som en Emelie, eftersom att jag var mörkhårig. Hmm, jag vet inte hur han kunde tro att jag skulle vara blond eftersom både mamma och pappa är brunhåriga.

Det roligaste som jag har fått återberättat om min födsel, är att när jag föddes så kan man som förälder tydligen vara lite förvirrad och kanske inte tänka helt klart, vilket jag fick bevisat efter min fars kloka uttalande. 
När jag föddes var jag tydligen lite svullen nere vid pusekatten, så det såg ut som om jag hade kulor, men saknade snopp. Min pappa sa då, - Ah, han har ju kulor men ingen snopp, men de får väl gå endå..haha.

  Jaja det var lite kort och gott, om min födsel. Nu sitter jag här 22 år gammal och har hunnit med en heldel. Jag började på Nordanbydagis runt 1-2 års ålder, och hade en favorit fröken vid namnet Barbro. Jag började ettan på hästhovsskolan  år 1995 där min första fröken hette Karin, kommer ihåg att jag gillade henne massor. Sen skulle Hästhovskolan läggas ner och vi fick flytta över oss till Emaus skolan, där jag fick min första bästis Carolina Cardona.  Gideonsbergskolan blev min högstadieskola, Jens och Örjan blev klassföreståndare för den här gången.  Jens hade långt hår och var allmän cool tyckte jag iaf på den tiden, kanske gör jag det fortfarande.

Någonstans här började jag också spela basket i Västerås Basket flickor -87. Ah, jag vet att jag är född 88, de flesta tjejerna i basketlaget för födda 1987  därför blev vi ett 87 lag.

Det var dags att börja gymnasiet 2004. Wenströmska gymnasiet hamnade jag på, jag kommer ihåg att jag grät och grät och grät för att jag inte fick gå på Rudbeck,  jag hamnade på Wenströmska eftersom att jag bodde på Skälby.  Under min gymnasietid fick jag extrajobb på Mcdondalds Erikslund, där jag också började jobba heltid efter att jag tog stundeten 2007 SP3A.  Det bästa under gymnasietiden var att jag fick en vänn för livet, Emma Hjelting<3.

I oktober 2007 flyttade jag till Oslo, helt själv. WOW! Här träffade jag också en av bästa vänner Malin Olofsson <3 och min stora kärlek David Lindblom<3. Efter Norge tiden blev det att åka jordenrunt tillsammans med mannen i mitt liv, och nu bor jag i Stockholm tillsammans med honom och studerar på Stockholms Univeristet och planerna på att bli affärsjurist är på väg att bli verklighet.

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd och stolt över vad jag har åstadkommit i mitt liv så här långt, och det finns två personer jag specielt skulle vilja tacka för det. Dessa personer är min Mamma och min Mormor<3.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0