En dag fylld med tjejsnack!

Idag har jag tagit upp kontakten med några gamla vänner. Tiden rinner lätt ifrån en och när man sitter där och umgås igen inser man att det har gått ca 6 år sedan sist. Jag träffade min vänn Emelie idag. Som jag umgicks med den största delen av min skolgång.Vi började umgås när hon flyttade till Västerås ifrån Norrköping, vilket år det var hon kom hit kommer jag faktiskt inte ihåg och ska därför hålla det osagt, men det är en otroligt söt tjej som jag har delat många roliga minnen med.

Emelie blev mamma i december i år åt lilla Melvin. Gud, vilken goding han var. Jag känner inte eller har träffat Melvins pappa Robert, så jag måste nog endå tycka att Melvin var lik sin mamma.
Jag fick bara tre spyor på mig, men det hade varit värt alla spyor i värden för att gå mysa med den lilla goding, jag bar på honom hela dagen och det var inte många sekunder han fick vara hos sin mamma.

Det var så kul att få träffa Emelie igen, och veta hur hon mår och hennes familj och höra hur hennes liv har sett utan sedan sist och vilken typ av vardag hon lever i nu, som nybliven mamma. Jag måste erkänna att jag blir sugen på att skaffa mig en egen knodd, men det finns lite till saker jag och David vill hinna med först innan vår Melvin kommer till jorden.


Emelies Melvin♥

På eftermiddagen träffade jag Caroline, också en gammalkompis som jag gick på samma fritids som och vi spelade även i samma basketlag. Det är en tjej som jag inte förstår varför jag inte umgått mer med, vi har lixom aldrig umgåtts på fritiden förut, men jag hade verkligen kanontrevligt idag och längtar redan massor tills nästa gång vi ses.

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och vänta med iver på att se om påskharen hittar sig ut i min trädgård inatt, eftersom att i min traditionsenliga familj så letar man påskägg varje påskafton ute i trädgården. Dock så kan jag inte minnas när det senast var snö på påsken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0