Jul hemma i Västerås!

Oj, drömmer jag?, eller är jag hemma? Dom frågorna har jag ställt mig några gånger idag efter att ha landat i mammas och pappas hus i Västerås efter 4 månaders resande.

Det är helt underbart att vara hemma, trots att vi har upplevt något helt fantastiskt under den senaste tiden. Borta bra men hemma bäst, det är väl så det heter?  Jag har inte längtat hem, utan längtat efter vissa saker specielt alla nära och kära.

En vit jul, massa god mat och väldigt trevligt sällskap sitter jag nu här och ser tillbaka på den gångna dagen med ett leende och känner mig otroligt nöjd. Jag fick så många bra klappar iår, kaffebryggare, mikro, tallrika, bestick, lakan och muggar och massa annat. Perfekt för mig och min kära som flyttar till vår nya lägenhet i Stockholm (Hammarbyhöjden) om några dagar.

Det har varit en lång dag, med tanke på att jag vaknade klockan 03.00 i morse och kände mig klar för att gå upp, låg dock kvar till klockan 06.00. Tidigt nog endå!  Julmusik var på i bakgrunden samtidigt som julgröten och julskinkan åts med god aptit från min sida. Precis som det ska vara på julaftonsmorgon.

Vi är väldigt mycket för traditioner i min familj, Som alla andra år åkte vi till graven och tände ljus för nära och kära som tyvärr inte längre kan fira julen tillsammans med oss.

Därefter är det dags för Kalle, undra egentligen vilken del i Kalle som är bäst. Askkungen är för mysig, samtidigt som djungelboken är bra charmig. Svår fråga och troligen kommer jag aldrig kunna bestämma mig.

Julmaten, Sill, Skinka, Prinskorvar, Köttbullar, lax, Janssons, Omellet allt finns på ett julbord och det är verkligen gott. Men varje år blir man så otroligt mätt att det känns som man ska spricka antagligen för att man måste ta lite utav allt.

Julklappsutdelning med lillesyster Jenny som tomtemor. Hon skötte sig bra, trots Storebror Dennis helt oförstårliga rimm.

20:00 Högtid för att snottra. Alla köper 5 packet var,  Sen slår vi två tärningar, får du en 6:a får du plocka ett inslaget packet. När alla packet är slut öppnar alla och sedan startar kriget. Varje gång du får en 6:a nu får du sno ett packet från någon annan. Farfar snor alltid alla packet från pappa Aalar även om det inte är någonting han vill ha, vilket i år resulterade att Aalar inte fick ett enda packet utom det hemliga packet som är inslaget under hela speletsgång. När han öppnar det visar det sig att det var ett graviditetstest. Perfekt för en mann i 50års åldern.
Vi fick oss ett gott skratt!

Whiskeyglas efter Whiskeyglas betyder nu att farfar är riktigt onykter, gör armhävningar i vardagsrummet, samtidigt som spikmattan som Aalar fick i julklapps prövar för fullt.

Det har varit en jättemysigt jul och jag har verkligen fått skratta. I morgon ska jag åka hem till pojkvännens föräldrar och hälsa på fastrar och mostrar. Lite nervös är man, förhoppningsvis ska det gå bra.

                                               Får också önska er en riktigt god jul!




Lillesyster Jenny leker med hunden Molle ute i snön!


Pappa Aalar, gladare än aldrig förr!


Jag och Storebror Dennis!


Storebror, Jag, Gammelmormor, Mormor, Morbror och Morfar!


Vår Jultomte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0